Het logo van Compion

Het laatste blog dat geschreven is over onze rebranding was de bekendmaking van de nieuwe naam: Compion. Hier kregen we ontzettend leuke reacties op. Vervolgens hebben we met behulp van een kritisch testpanel een logo gecreëerd, dat we nu met gepaste trots presenteren. Benieuwd naar het verhaal? 

Het verhaal

Het mooie van dit logo? Het sluit feilloos aan op het verhaal achter onze naam. Compion staat voor betrouwbare samenwerkingen, voor samen successen vieren en voor elkaar door het vuur gaan. Deze samenwerkingen gaan we het liefst aan voor een hele lange tijd, misschien zelfs wel voor áltijd. We hebben de afgelopen tien jaren ervaren dat dit dé manier is waarop de grootste successen worden geboekt.

Het verhaal zie je als volgt terug in het logo: De ‘Co’ van Compion staat voor coöp; samen optrekken en samenwerken aan gelijke doelen. ‘Co’ is geschreven als lemniscaat, ook wel het oneindigheidsteken genoemd, waarin de oneindige lijn de langdurige of zelfs eeuwige zakelijke relaties symboliseert.

Jouw Compion

Maar uiteindelijk draait het allemaal om dat ene woord: Compion. Wij doen ons ding, zodat jij dat van jou kunt doen. Wij zijn specialisten in het vakgebied, waardoor jij het los kunt laten. Wij zijn jouw communicatiepartner. Wij zijn jouw Compion.

De keuze

Zoals gezegd, was er een enthousiast testpanel verbonden aan het proces naar een nieuw logo. Ook intern vonden we er allemaal wel wat van. Uiteindelijk werden er drie logo’s gepresenteerd, waar een favoriet uit naar voren kwam. Gelukkig ging de voorkeur van beide partijen uit naar dezelfde optie, die we vervolgens gefinetuned hebben tot een krachtig logo.   

Wij zijn niet vies van een beetje complexiteit, dus de eigen rebranding is voor ons één groot avontuur. Het proces naar een nieuw logo bleek voor ons dan ook een onwijs boeiende uitdaging. We moesten een balans vinden tussen een unieke vorm, een eigen stijl, de functie van het logo, tig meningen en een goed verhaal. Goed gelukt, vind je niet?

Ondertussen zijn we druk aan de slag met het doorvoeren van het logo in de volledige branding, maar daar vertellen we je binnenkort heel graag meer over.

Ps: benieuwd waarom we kozen voor Compion? Lees de blog hierover.